Book.

Gjennom tiden med denne bloggen har jeg fått et par kommentarer om at jeg burde skrevet bok. Og nå leker jeg litt med tanken. Uansett vil jeg lage en bok for egen skyld, slik at vi kan bevare minnene fra denne bloggen. Den har jo vært dagboka mi alle disse månedene. Men så leker jeg med tanken om å publisere. La verden, om noen er interessert, få et innblikk i vår reise. Steinar er positiv, og mener vi må vise andre at det kan gå bra. Mitt inntrykk er at bøker med alvorlig syke barn ender med død (jf. Regines bok, Idas dans, Englepappa). Det er nydelige bøker, men der det ikke ender godt. Vi har et behov for å spre optimismen, og å vise andre i samme situasjon at det kan gå så utrolig bra! Men så er jeg redd det bare er for å få tilfredsstilt et eksponeringsbehov, mine Five minutes of fame. At motivet mitt for å publisere ikke er hederlig liksom. Og jeg er redd for at ingen vil lese boken, utenom vår nærmeste familie og venner. Og jeg er mest redd for hva Odin kan komme til å tenke om boken når han blir eldre. Vil han bli eksponert i offentlighet? Eventuelt går det jo å anonymisere. Huff.. Jeg vet ikke. Måtte bare få tanken ut! Jeg skriver vel dette for å få innspill på hva dere rundt tenker om det.

En blogg om å ha verdens fineste sønn, og hvordan livet og hverdagen er når han er alvorlig syk. Våren 2016 kom lillesøster til verden.
Posts created 428

One thought on “Book.

  1. Vanskelig å si, Stine. Jeg tror nok at dere vil nå ut til mennesker som er i liknende situasjon som dere og at de kan finne håp, trøst og glede i å lese historien til Odin. Jeg tror ikke du skal tenke at det blir fem minutter i rampelyset, eller at ingen utenom familie og venner vil lese boken. En mulighet er evt. å ta kontakt med ulike forlag og undersøke hvorvidt det er noen interesse for å utgi boken om Odin, og om det er det kan dere ta en vurdering om dere skal gjøre det eller ikke da.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top