Nærmer seg

4 dager igjen.

I dag har realiteten kommet litt innover oss. Først var Steinar og jeg på nærgruppemøte i barnehagen, og der satt vi, med folk fra barnehagen, skolen og PPT, og snakket om hvor lite omfattende overgangen fra barnehage til skole vil bli. Mot det vi hadde fryktet tidligere. Ingen nye som må læres opp. Ingen lager med utstyr som må flyttes. Ingen utfordringer med skoleskyss som må løses. Osv osv osv.

Etter møtet var vi inne i barnehagen for å hente en del av utstyret som Odin har i barnehagen. Den som var der fra pleie- og omsorg i dag hadde pakket ned en del av utstyret og papirene som har vært i barnehagen. Det er fortsatt mye igjen, men vi har i hvert fall tatt med oss de store apparatene som skal være med oss til Trondheim over helga (stasjonært sug og en respirator). Vi kommer til å ta med dette til Trondheim med en gang, slik at når (vi bestemmer at det skal være når) Odin reiser hjem uten trach er også apparatene som fulgte trachen ryddet bort med en gang.

Etter vi hentet utstyr var det tid for å hente barna på avdelingen. Og det ble faktisk litt trist når Odin, og vi, skulle si hade til pleieren hans. Hun var nesten på gråten, og jeg fikk heldigvis noen fine bilder av henne og Odin. Vi er ikke sikker på om Odin kommer til å ha med seg noen pleiere i barnehagen igjen, eller om i dag faktisk var siste dagen. Og jeg kjenner jeg får en klump i halsen når jeg skriver dette nå. For dette er mennesker som har levd så tett på Odin, og oss i familien, i mange år. Flere av de som jobber med Odin nå har vært med han siden den første sommeren etter han kom hjem fra sykehuset. Så vi har kjent de i 5 år. Om dette var slutten på pleiere i livet til Odin skal vi arrangere en fest etter sommeren. En fest for de som har jobbet med Odin, og for Odin.

I morgen er det lørdag, og da skal vi ta et siste kanyleskift. Og det skiftet skal filmes og foreviges. Jeg tenker at dette kommer jeg til å huske for alltid, men vet at mye av det vil jeg glemme. Derfor vil jeg prøve å forevige mest mulig av denne perioden.

På søndag drar Odin, Steinar og jeg til Trondheim. Klare for et nytt kapittel.

En blogg om å ha verdens fineste sønn, og hvordan livet og hverdagen er når han er alvorlig syk. Våren 2016 kom lillesøster til verden.
Posts created 428

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top