Tuva 1 måned

I dag er lillesøster 1 måned. Det er veldig fint å ha to nydelige småtroll. Jeg er en stolt og lykkelig tobarnsmamma! <3

Tuva er hele familiens lille prinsesse. Hun sover mye, som babyer skal. Helst sover hun på brystet eller i armene våre. Hun er og mer våken og tilstede for hver dag som går. Hun har begynt å utvikle en personlighet. Jeg fryder meg over å få bli kjent med henne. Hun kommuniserer hovedsaklig med gråt, men har og begynt å smile. Nå som hun er 1 måned liker hun morsmelk, smokken, bading, stellestunden, mammas-babymassasje, trilleturer på grus, sove på magen oppå oss, speil, byssing og bevegelse, lys og smilende ansikt. <3 Hun sier i fra når hun ikke er fornøyd, og har masse godlyder når hun koser seg. Hun løfter nesten hodet sitt når hun ligger flat i mageleie. Hun spiser godt og ofte – ca hver 2. time på dagen og oppi 3 timer mellom på natt. Nå er hun ikke veid siden hun var to uker (da var hun 3770), men hun vokser ut av klærne sine. Nå bruker hun størrelse 56 stort sett, men fortsatt noe i 50.

Under ser dere et bilde av Odin og Tuva, der begge er 1 måned. Det er merkelig at de er så ulike i utseende. Da Odin var en måned bodde han på foreldrerom med Steinar og meg. Så det var en god periode. Han var stort sett uten pustehjelp, men fikk litt ekstra oksygen av og til. Han strevde med morfinabstinenser. Han var 3325 gram og 55 cm lang.

Vi merker svært stor forskjell på Odin og Tuva. Altså et barn med og et barn uten respirator. Større enn jeg trodde det ville være faktisk. Ting er så enkle med Tuva. Det verste vi kan glemme å ta med til Tuva er ekstra bleier. Hun er så mobil – og kan bli med over alt. Bestemora kan trille på tur med henne – alene! Hun kan sove ved siden av meg – og jeg kan sove samtidig. Det er få bekymringer, ikke ekstra utstyr +++. Italia er ikke så verst, så jeg gleder meg voldsomt til Odin skal få bli med dit.

En blogg om å ha verdens fineste sønn, og hvordan livet og hverdagen er når han er alvorlig syk. Våren 2016 kom lillesøster til verden.
Posts created 428

2 thoughts on “Tuva 1 måned

  1. Nydelig 😍 Gleder meg til å treffe lille Tuva og dere andre også 😊 Grattis med en måned 🎉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top