Preparing for a new family member.

Selv om ingenting blir helt som planlagt – må vi og, som alle andre gravide, forberede oss på et nytt familiemedlem. Denne tiden er fylt med mange tanker, og heldigvis er veldig mange av dem gode. Dette innlegget er om de gode forberedelsene til det som kommer. 

Den voksende magen / The growing belly

Jeg syns det er stas med magen. Mest fordi jeg vet at inni der bor verdens fineste lille gutt. Nå kan jeg snakke eller synge til han når jeg føler for det, og jeg stryker ofte over magen/han. Jeg håper og tror han trives i magehuset sitt. Hver uker leser Steinar og jeg om utviklingen hans. Nå nærmer han seg 1 kg, og er over 30 cm lang. Det er ikke rart at jeg kjenner mer og mer til han, både i og utenfor magen. Han er mest aktiv når jeg er i ro, og mest på morgen og kveld. Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med han. 

Litt ulike bilder. Det eldste øverst til høyre er fra 21+3, det nyeste til venstre er 25+6.

video:sparkemage

 

 Den første filmen av lillegutt. Vises bare som rykninger i magen.

Barnerommet / The nursery

Selv om han skal bo inne hos Steinar og meg når vi endelig kommer hjem fra St. Olavs, så skal han få sitt eget rom allerede nå. Det har hittil vært brukt som roterom/gjesterom, men nå skal det bli hans. Jeg har brukt de siste dagene på å male det så han får litt mer farge. Steinar skal skifte gulv + male et stort tre på veggen. Etter det er det vel “bare” innredning igjen. Men ser for meg at det i starten nå blir brukt som oppbevaringsrom for alt av babystæsj. Jeg gleder meg til han skal flytte hjem med oss. 


Barnerommet har gått fra lyst til litt mer fargerikt.

Bildene er bestilt fra Carambatak på eple.no, og rammen er RIBBA fra IKEA.

Seng og sovesofa fra IKEA. Fuglehuset skal vi snekre selv. 

Ting til en liten gutt / stuff for a little guy

Vi får, arver, lager og shopper til lillegutt. Foreløpig ligger ting bortpakket og uvasket, men jeg gleder meg til vi skal ta frem, vaske og ikke minst – bruke! Steinar og jeg bruker våre kreative sider til å lage ting til lillegutt. Det går mye i hekling, og den brune uglelua har Steinar laget! 🙂 Jeg har og tatt frem symaskinen for å lage babynest (det og med ugler). Strikkaklær arbeider bestemødrene med, eller er arvet av søskenbarn. Mye av de store tingene (vogn, bilstol, stellebord…) har vi på plass, men lillegutt kan godt vente til termin før han melder sin ankomst. Jeg gleder meg til han skal få bruke alle de fine tingene sine. 


Arva strikkeklær, stellebord til badekar, Simo-vogn, Britax bilstol oppå vogna, div. innkjøp, hjemmesydd babynest og hjemmehekla lue.


Preparing for a new family member involves a lot of good things and thoughts. Even thoug things are scary, and even more so for us, we are trying to focus on the good sides. This post is about all of the good preparations. 

En blogg om å ha verdens fineste sønn, og hvordan livet og hverdagen er når han er alvorlig syk. Våren 2016 kom lillesøster til verden.
Posts created 428

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top