2 år

Min favorittgutt i HELE verden ble 2 år i dag. I dag, klokka 10:44, var det 2 år siden de hentet ut en liten tass fra magen min. Keiser Odin gråt i det han kom ut, men så ble han fryktelig stille. Jeg vet ikke hvor lenge det varte, men etter to mislykkede intuberingsforsøk fikk han endelig trukket pusten selv, og barnegråt fylte operasjonsstua. Da han var to timer gammel fikk jeg se han skikkelig for første gang – og jeg tror det sa pang. Fra det øyeblikket var han verdens fineste. <3 

I dag har vi feiret han slik han fortjener. Og jeg er så glad for å kunne si at han, og vi, har hatt en skikkelig bra dag. Det første Odin gjorde i morgest var å løpe inn på stua, hvor han ble møtt av masse ballonger. Han gikk bare rundt og smilte og pekte på ballongene. Til frokost fikk han se en bursdagsvideo vi hadde laget til han, med videosnutter av han selv. Etter frokost fikk han pakke fra Tuva, men han var egentlig mest fornøyd med kortet. Det var et musikk-kort, som han spilte så mye at jeg er forbauset over at det fremdeles har batteri igjen. Så var han i barnehagen. Der feirer de med samling og sang – og selvsagt fikk han krone. Etter barnehagen fikk vi besøk, og vi hadde middagsselskap (får-i-kålens dag), og kakelag! Den nærmeste familie feiret med oss i dag, og de som ikke hadde mulighet i dag kommer på lørdag. Odin stråler når han er i sentrum, og han viser seg frem fra sin beste side, med smil, dansing og mye kos. I dag, for første gang tror jeg, var gaver interessant. Og han har fått så mye fint, en skikkelig heldiggris! Bursdagskaka var fin, men heldigvis rakk pappaen å redde småfingrene som ville ta på kakelyset :p Han ville ikke spise kake, men han smakte litt på bestemors vafler. Og resten av ettermiddagen lekte han med de nye lekene sine, leste i nye bøker og kosa seg på fanget. Det var en sliten tass som la seg i kveld. Så nå blir det godt med langhelg, vi har tatt han fri både fredagen og mandagen.

Han er i fin form, og godt humør om dagene. Men er skikkelig snørrete. I flere dager nå har det vært bare snørr, og lite slim. Men i ettermiddag har vi sugd mye, og han har kastet opp pga. slim to ganger. Så i skrivende stund hører jeg på sentrifugeringa fra vaskemaskina. 😉 Men til tross for både suging og oppkast, og feber nå etter han la seg, er humøret upåklagelig! For en type!

En blogg om å ha verdens fineste sønn, og hvordan livet og hverdagen er når han er alvorlig syk. Våren 2016 kom lillesøster til verden.
Posts created 428

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top